03-11-03

Irfa...infar...dinges

Gelezen in zijspoor deze morgen (Metro)
Kennelijk wil men bij de NMBS het beheer van infrastructuur onafhankelijk van de rest laten gebeuren. En dan hebben we het hier niet over een geoutsourcde kuisploeg, maar wel over het onderhoud van de hoogspanningsleidingen en ander materiaal dat geregeld voor vertragingen zorgt. De NMBS volgt hierbij het goede voorbeeld van de UK, Frankrijk en Nederland, waar deze scheiding er voor gezorgd heeft dat hun spoorwegverkeer catastrofale gevolgen heeft gehad die nog steeds niet zijn opgelost. Gelukkig heeft men niet het voorbeeld van Duitsland gevolgd waar men infrastructuur en exploitatie wel onder hetzelfde beheer heeft gelaten en er op dat vlak geen problemen zijn. Afijn, de grote vogelman van de NMBS wil hiermee waarschijnlijk bewijzen dat hij net zo incompetent is als zijn voorganger Schouppe. Volgens de auteur van het artikel gaan de treinreizigers dan ook behoorlijk sombere tijden tegemoet. Ach ja, voor het zover is gaan ze wellicht eerst nog wat staken, dus..geen paniek..altijd ambiance met de NMBS.
Danku Vinck.
 

13:17 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

Hint Breek me de bek niet open over outsourcing .

By the way, uitstekende blog, één van de weinige die ik met plezier lees (de andere lees ik dus zonder plezier ;-)

En om dat te bewijzen heb ik je 'gelinkt'.

Tenslotte zou ik enkel nog willen verwijzen naar de titel van deze reactie (grijns)

Gepost door: the insane | 03-11-03

train pain hmm zioals altijd ben ik altijd te laat om mijn trein te nemen..maar wgens de vertragingen van deze week zou ik me gerust nog 10 minuten langer mogen overslapen...
;-)))
ahc ja een voordeel deze ochtend hij had vertraging genoeg zodat de meeste passagiers op die ene (zelfs in normaal treinverkeer) overvolle trein gingen gaan proberen zich te proppen...
ik had dus alle plaats! en rust...en dat heb ik nodig 's ochtends! ;)))
cms

Gepost door: cms | 04-11-03

De commentaren zijn gesloten.