12-11-03

Spraakverwarring

Altijd fun op woensdag..wie me al een beetje kent weet dat dit niet de meest veilige dag voor me is om buiten te komen.... Toen ik deze morgen keurig op tijd in Antwerpen centraal toekwam voelde ik al direct nattigheid..Er klopte iets niet...er stond geen M6 op me te wachten...Door de speakers riep iemand iets om dat ongeveer zo klonk 'woeai eiiw ahwa oh de brussel'..Schitterende echo in Antwerpen centraal, alleen jammer dat je niet begrijpt wat er omgeroepen wordt. Een vriendelijke treinbegeleidster vertelde echter aan alle half-uitgeslapen reizigers die met grote vraagtekens in hun ogen het peron op kwamen gesjoffeld dat je de trein naar Gent moest nemen tot in Berchem, om daar over te stappen op de trein naar Brussel..die om een of andere reden niet in Antwerpen centraal vertrok. Afijn, zo bevolen, zo gedaan..al vroeg ik me af of ik niet beter een trein later zou nemen...En ja hoor..ik was in Berchem amper uitgestapt of er werd al omgeroepen dat de trein naar Brussel 'overvol' zat...geen understatements in Berchem, zoveel is duidelijk...Waarschijnlijk hadden ze nog ergens een paar wagons gevonden en die algauw ingezet. De volgende trein dan maar genomen (die ik al in Antwerpen centraal dacht te nemen) en terwijl ik een van de weinig vrije coupés wil binnenstappen, zie ik dat er op de ruit een reservatiebriefje kleeft...Onvoorstelbaar, maar de NMBS in haar eeuwige wijsheid had op  een spitsuurtrein naar Brussen een hele coupé voor een bende snotapen uit Mechelen gereserveerd...Waarschijnlijk hebben ze hier duur voor moeten betalen...hoop ik toch..Afijn, ben dan maar bij de rokers gaan zitten, want de kankercoupé is zowat de enige plaats op die trein waar je nog kan zitten..Onnodig te zeggen dat ik net naast een kettingroker was gaan zitten en dat ik na drie kwartier mijn adem te hebben ingehouden, stinkend en rijkelijk te laat op kantoor aankwam. Alweer...en net vandaag is er een nieuw intekenprocedure opgestart, zodat ik ook vanavond rijkelijk te laat thuis zal zijn. In Berchem kennen ze trouwens ook alles van spraakverwarringen...kennelijk had iemand gebeld om zich te beklagen over het bommel-ding waarmee ze naar Brussel moesten rijden en het werd door een loketbediende als bom-melding geïnterpreteerd...vermoed ik :-) Danku Vandaele.

11:06 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (7) |  Facebook |

Commentaren

BOEM! Hoop doet leven!
Oh ja, ergens in 2005 denk ik,komt er een totaal rookverbod op treinen...yes!

Gepost door: M & G | 12-11-03

Bommelding Tja, ik was deze rond 8u00 in Antwerpen-Centraal om de 8u16 naar Brussel te nemen. En ik weet niet hoe het komt, maar blijkbaar zit de helft van de Waalse treinbegeleiders op de treinen die uit Centraal vertrekken. Onnodig te zeggen dat 'bommelding' niet tot hun vocabulaire behoort. Een treinbegeleidster zei zelfs 'ikke srèke geen Vlams' en vertelde het dan maar in het Frans8 Anno 2003 perfecte service van de NMBS. Ik zie in Charleroi een treinbegeleider al antwoorden in det Nederlands omdat ie geen Frans kent. En worden treinbegeleiders niet betaald om tweetalig te zijn? La Belgique de papa existe encore, certainement chez la SNCB! En uiteindelijk was door de bommelding de 8u16 dus de 9u16 geworden :-s Verworden tot een boemelding :-)

Gepost door: Arjan De Wit | 12-11-03

Reactie machinist van die trein op een forum Ziehier de integrale tekst van die machinist die met die trein zou gereden hebben.

deze morgen was antwerpen berchem geruime tijd gesloten wegens een valse bommelding. Hierdoor liep het treinverkeer geruime tijd in de knoop.

Ondanks dit alles was er al zeker 1 trein nooit daar geraakt.
Deze morgen was de loc voor trein 4506 (brussel zuid ICN van 6.35 met 7 x M6 naar antwerpen) defect, hiervoor werd ik als planton opgeroepen om in de bundel zenne te brussel zuid een MS klaar te maken met nr 677.

aangekomen ten velde was er geen lucht op de deuren, grrr, uiteindelijk op het stel geraakt stel ik vast da de batterij nog amper 30 V heeft (waar er toch om vlot te gaan 70 nodig is) en da er geen lucht is, men laatste hoop was het hulpreservoir, maar ook dit bleek ledig te zijn, na overleg met permanentie en verdeler ma gewoon heel de rit afgeschaft

ik moest dus normaal met 1 tweeledig MS antwerpen op en af toen ter vervanging van 7 rijtuigen M6, ik zag in men geest de gezichten van de mensen al

wat er al ni kan scheef lopen op 1 dag he

Gepost door: NIcole | 12-11-03

Reactie op boem Dat rookverbod gaat in op 1 januari 2004.

Gepost door: NIcole | 12-11-03

pain on the train indeed...heb geenlast gehad van dat bommel-ding
alleen was mijn bommelding ook 20 minuten in 'retard' en vandaag weer...hatleijk als je eindleijk eens oip tijd uit je bed geraakt om op tijd de trein te nemen en niet meer moet hopen op meer dan de reeds ingecalculeerde 5 minuten vertraging...
sta je dan 5 minuten tevroeg en mag je bijgevolg 25 minuten staan wortel schietne en staren naar je apatische medependelaar die je blik weigert te kruisen en ergens iet sheel boeiends op zijn/haar schoennen moet zien liggen...
cms

Gepost door: CMS | 13-11-03

Antwoord op bommelding Het is redelijk logisch dat als je steeds dezelfde trein neemt, je dan altijd een franstalige treinbegeleider(ster) hebt.
De lijnen worden per depot verdeeld.
Zo weet ik dat de trein van 6.34 die ik elke dag neem, altijd iemand is van Braine-le-Comte en die van 4.18 iemand van dépot Leuven.
De latere treinen zijn iemand van depot Mol.

Gepost door: NIcole | 14-11-03

Hallo allemaal! Ik bookmarked dit gastenboek. Dank u voor het goede baan ! treinpijn.skynetblogs.be De invoering van een uniek boek over de genezing van degeneratieve discopathie en andere ziekten van de wervelkolom met de hulp van gemakkelijk toegankelijke systemen ASTREYA .rnAls je : rugpijn of pijn in de nek of pijn in de wervelkolom of lage rugpijn verscheen, neem dan een kijkje op de site van de behandeling methodensymptomen van cervicale osteochondrose
en er zijn aanbevelingen voorrnbehandeling van degeneratieve discopathie (en andere ) met behulp van de techniek ASTREYA . behandeling van artrose van de lumbale
Groeten

Gepost door: arreryMof | 20-11-11

De commentaren zijn gesloten.