27-02-04

Walking in a winterbelgenland

Schoon he, al die sneeuw..Het zag deze morgen witter dan bij een Columbiaanse drugvangst. Hoe de bus zich recht wist te houden op die tramsporen langs de leien is me een raadsel en de tramchauffeurs kregen een boodschap dat ze iets moesten doen aan de wissel, maar wat weet ik niet..Voorzichtig zijn? Duh..overstating the obvious. Op de noodbrug mocht je ook al niet op..Stel je voor dat de noodbruggen rond de ring er nu al lagen...Och ja, das voor volgend jaar..Afijn, het verkeer zal zo ook wel vast gezeten hebben...En de treinen..tja..Ik was nog vlug effe een laatste nieuws gaan kopen (je krijgt daar vandaag een gratis dvd-film van de Deer Hunter bij) en ik zag net de trein voor mn neus wegrijden..ik heb nog gelopen, maar t mocht niet baten..Ik was wel wa pissig, want normaal vertrekt die trein dus altijd met een minuut of vier vertraging en net nu je zou verwachten dat de NMBS wat rekening houdt met aansluitingen van het openbaar vervoer enzo...noppes...(ok, ik weet het, als ie vertraging heeft ist ni goe en als ie op tijd vertrekt ook niet, maar dit is toch wel een uitzondering he?) Och ja, ik zou wel de trein van 7u51 nemen...hmm 5 minuten vertraging lees ik na enkele mlnuten op het bord...dan 15..dan 25 en volgens de omroeper 30..Leuk. De boemeltrein van 7u55 stond al vertrekkensklaar en die is zo blijven vertrekkensklaar staan gedurende ruim twintig minuten..Afijn, na twee uur onderweg zijn was ik dus eindelijk in Brussel..net nu ik de voorbije dagen overuren had zitten doen om vandaag lekker vroeg naar huis te kunnen...Danku Koning Winter.

09:45 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

26-02-04

1..2..3...relax!

't Is vakantie zou je dan denken..Donderdag en zoals gewoonlijk met de kar naar Mechelen om daar de trein te nemen. Het was flink aan het sneeuwen, maar eigenlijk lag de E19 er totaal niet glad of gevaarlijk bij. Tenzij in Vilvoorde misschien want daar had een vrachtwagen zn lading verloren en net aan de afrit Mechelen-zuid was het wel effe filleren..ook al omdat iedereen na een tip op Q-music de N1 op wou..Maar goed, het kon me allemaal ni schelen, ik was goe gezind en da moest maar zo blijven. In Mechelen aangekomen blijkt dan de colomabrug onderbroken, maar ook dat vertraagde me niet erg en kon mn humeur ni doen instorten. De trein van 8u25 genomen in plaats van die van kwart na en tot mn verbazing zat die weer goed vol..zo vol zelfs dat ik maar met nog een redelijk grote groep mensen in de gang aan eerste klas ben gaan staan..En ik maar denken dat t kalm zou zijn in de trein vandaag..Afijn, in Brussel noord stonden de goede mensen van de gevriesdroogde soep er weer met gratis pakjes gevogelte soep (my favorite)..nu nog een waterkoker vinden. Ze deelden er ook een stress kaart uit..zo een kaart met een patch op die verkleurt naargelang je stresslevel. Ik was toch wel enigszins verbaasd dat de patch bij mij pikzwart was (zeer gestresseerd)..Stress is toch een state of mind??? Ik bedoel maar, ik was nog altijd redelijk goe gezind..tzal lichamelijk zijn zeker? Danky Royco.

10:19 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

17-02-04

Camouflage

Rare dag hoor..ik vertrek een paar minuten eerder dan anders, heb bijna onmiddelijk een bus die aan een stevig tempo naar mn halte heeft geracet en dan kom ik boven in antwerpen-centraal en ik zie geen trein staan..ik zie zelfs geen trein buitenrijden..het is 7u40 en normaal gezien vertrekt die trein altijd een paar minuten te laat omdat er altijd nog volk komt aangeslenterd...Nu moet ik toegeven: ik was wel op spoor drie aan het kijken en niet op spoor vier..Gisteren was die trein namelijk van spoor drie vertrokken en ik dacht dat dat een nieuwe gewoonte zou worden..Wat is nu het ergste: op spoor vier stond mn trein wel degelijk te wachten, maar door de locomotief die er totaal anders uit ziet en het feit dat de witte kleur van die trein niet echt afsteekt tegen die grijswitte perrontegels, was het me gewoon niet direct opgevallen toen ik van de andere kant van het station stond te kijken...Pas toen ik nog eens dichterbij kwam viel het me op en toen was het natuurlijk al te laat...Das al de derde keer deze week dat ik zoiets voorheb; gisteren heb ik me suf lopen zoeken naar een t-shirt die uiteindelijk op de plaats lag waar ik dacht dat ie lag..deze morgen vond ik mijn tandenborstel niet, ook al stak hij keurig in het bakje en nu al een hele trein die aan mn aandacht ontglipt...Als ik hypochonder was, ik zou denken dat ik een enge hersenziekte had..Maar ik zal het er maar op houden dak nog niet goed uitgeslapen was..toch? Things are never quite the way they seemm...Danku Stan Ridgeway.

13:56 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

12-02-04

Debil...mobiliteit

Ligt het aan mij of denken ze bij de overheid echt dat mensen niet kunnen rekenen...Met veel tamtam wordt aangekondigd dat bepaalde (ex)overheidsinstellingen voortaan gratis kunnen pendelen...Zo ook de mensen die bij Belgacom werken..Nu Belgacom ligt vlak naast het station van Brussel noord, dus ik denk niet dat er veel van hen met de auto komen...Bovendien moesten ze tot nu toe amper 12% betalen van de prijs van een abonnement...ik denk dus niet dat ze veel mensen over de schreef hebben kunnen trekken met dit klein beetje winst..Ik denk trouwens niet daje voor 12% van een abonnement met de auto kan komen...Zoals gewoonlijk probeert de regering ons dus weer blij te maken met een dode mus...Of heet dat 'voorbeeldfunctie'...Vergis ik me of is het nu al niet zo dat je in de meeste bedrijven een vergoeding krijgt voor woon-werk verkeer...Misschien niet de volle honderd procent, maar toch voldoende om openbaar vervoer te overwegen..toch naar steden als Brussel...En toch denkt de overheid kennelijk dat door hun mini-steve stunt ineens alle fileproblemen naar Brussel worden gereduceerd...Jaja...Toch blij dat er nog een paar optimisten in de regering zitten. Danku Vandelanotte.

09:58 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Heizeldrama

Woensdagen...altijd wat op woensdagen...Ik had gistermorgen nog de bedenking gemaakt dat het al een hele tijd geleden was dat ik nog voer voor treinpijn had..en ja hoor 's avonds was het weer zover. Ik moest namelijk op AGRIBEX zijn, landbouwbeurs op den Heizel. Ik was om vier uur klaar met 'vergaderen' en nam dus de metro met de gratis kaart die ik van mn patron had gekregen. Naar het metrostation gewandeld, redelijk snel een metro kunnen nemen, om dat rond kwart voor vijf in Brussel centraal aan te komen..Tien minuten later had ik dan de trein naar centraal..zo ne witte nieuwe met 1 verdiep en geloof me die zit stukken beter dan die krappere dubbeldekkers..Afijn, we komen aan in Brussel noord en daar begon de ellende: in wat moet doorgaan voor Nederlands wist de treinbegeleidster ons te informeren dat er tractieproblemen waren en dat de deuren open zouden gaan. Ok..tractieproblemen..effe opzoeken in Vandale...tractie: 1 het trekken, voorttrekken 2 alles dat tot de locomotiefdienst behoort...aha...er was dus een probleem met het trekken..Hmm..Hoe dan ook iedereen van de trein, behalve een groepje buitenlanders dat niet goed begreep wat die vreemde ritueel betekende...De volgende trein nemen was zo goed als onmogelijk, ook al omdat die in elk boerengat stopt..De trein erna dan, het bekende wrak van halver...Ze hebben onlangs ergens geschreven dat het interieur van deze treinen zou aangepast worden...De lijn Antwerpen-Brussel komt natuurlijk zoals altijd laatst...Anyway 2 en een half uur later was ik thuis..heel goed gezind, vooral ook omdat ik weeral van mn sokken werd gereden door een trut die niet gelooft in het voorang verlenen aan mensen die van de tram afstappen...Effe rekenen: 150 minuten voor een afstand van 50km..das dus 20km/h... Woensdagen en treinen zijn een ramp en van de metro ben ik ook geen fan meer...Danku MIVB.

09:38 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

03-02-04

Juist is juist

Ik weet niet wat voor opleiding ze die treinbegeleiders tegenwoordig geven, maar een cursus woordenschat zou er best in thuishoren. Toen ik gisteravond het wrak van half vijf wou nemen, hoorde ik een meisje van rond de twintig aan de begeleider vragen of dit de rechtstreekse trein was. "Oh, neeneenee, die stopt wel hier en daar geloof ik"...Ok, ik kon het niet laten en bij het opstappen pikte ik zonder het eigenlijk te willen ook de rest van de conversatie mee. Na nogmaals herhaald te hebben dat dit geen rechtstreekse trein was en een pijnlijke stilte, vroeg die begeleider eindelijk aan het meisje waar ze eigenlijk moest zijn..Ik begon namelijk al te vermoeden dat hij over telepatische krachten beschikte, want het wrak van half vijf rijdt tot in Essen. Ze moest in Antwerpen-Centraal zijn.."Ha, nee, dit is geen rechtstreekse trein, maar wacht ik zal is zien"...Toen ben ik maar doorgestapt met een bloedend puntje van mn tong in de mond..Toegegeven, de trein stopt in Vilvoorde, Mechelen, Nekkerspoel en Berchem voor ie in Centraal landt, maar dit is nou eenmaal wat er bij de NMBS onder rechtstreeks verstaan wordt en waar het meisje overduidelijk op doelde. Ik hoop voor haar dat ze niet de trein van zeven minuten later heeft genomen, want die stopt zowat overal na Mechelen (en er zijn wel wat stations na Mechelen op die lijn). Misschien heeft ze wel een heel kwartier gewacht op de trein van 44 (dit keer bedoel ik wel het uur en niet het jaartal waarin hij werd gemaakt, zoals bij veel andere treinen het geval lijkt) die overigens ook een keer of twee drie stopt. Afijn, not my problem, maar ik heb me zeker nog vijf minuten geergerd aan de domheid van die begeleider...Die overigens nadien zeker tien keer met zijn draagbare kaartjes bak tegen mij heeft gestompt toen hij stond te controleren..maar dat is een andere pijnlijke herinnering en die ga ik hier niet oprakelen...Danku Vandale.

09:25 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |