08-03-04

Pollentiek

Ik doe niet aan politiek..zeker niet in deze blog..Ik zou ook niet geschikt zijn voor politiek: ik vind dat ik altijd gelijk heb, ik werk om te leven en niet omgekeerd en hou dus niet echt van te veel stress..liever een 9 to 5 job dan onregelmatige dingen en overuren. Ik hoor mezelf veel te graag praten om naar anderen te kunnen luisteren en geloof dat het er in deze maatschappij niet om draait wie je bent maar wie je kent.. Hmm kwade tongen gaan nu waarschijnlijk zeggen dat ik net wel geschikt ben voor politiek..Anyway, Steve Stevaert had zijn discipelen deze morgen weer op pad gestuurd met zijn rode boekjes..ik had er bij de vorige verkiezingen al eens eentje gekregen aan het station van Berchem en kennelijk is het nog steeds dezelfde uitgave..Steve is wel slim hoor: nergens in het boekje staat een datum van uitgave en enkel de verwijzing naar Agalev verraadt dat het ietwat gedateerd is..Sommigen zullen nu beweren dat Stevaert altijd gedateerd is..maar ik doe dus niet aan politiek nietwaar..Moest ik wel aan politiek doen, dan zou het mij bevoorbeeld heel erg storen dat Steve de voorkeur geeft aan wat hij hiernumaals noemt....Alles nu nu nu en niet denken aan de mensen die na ons komen..Das wel typisch voor de politiek van die partij, zou ik zeggen moest ik aan politiek doen. Aan de andere kant van de paarse demagogietafel viel dit weekend vooral de moegetergde ex-nieuwsankerman Dirk Sterckx op..Ik vind da ne sympathieke jongen, maar ik doen dan ook niet aan politiek. Hij heeft zeker honderd keer gezegd de laatste week dat hij eigenlijk wou stoppen en dat hij maar voorzitter is geworden uit vriendendienst..Da vind ik wel ferm..ik zou het gewoon voor het geld gedaan hebben..of worden die niet betaald? Anyway sterke Dirk wil dat de buslijnen bepaalde treintrajecten overnemen die door de NMBS verwaarsloosd worden wegens niet lucratief genoeg..Bepaalde stoptreintrajeten enzo..Ook zou hij willen dat trein en bus beter op elkaar afgestemd zijn..Geen slecht idee want ik heb me laten vertellen dat trein en bus nu eerder parrallel rijden dan op elkaar afgestemd..De antipoden (ie. de "Franstalige politici' zoals de Walen tegenwoordig moeten genoemd worden) zien er weer een poging tot regionalisering in, en daar zijn ze behoorlijk bang voor. Ik zou het zien als een verbetering van de service aan de klanten, maar ik doe dan ook niet aan politiek he. Pff...hoe groot is Belgie/Vlaanderen nou? Waarom leggen ze niet gewoon een fatsoenlijke metrolijn aan..bij voorkeur onder de grond, zodat hij naar hartelust kan racen, zonder geluidsoverlast en rondvliegende betonblokken..En dan hebben we gelijk weer meer plaats om alles vol te bouwen..Ik herinner me nog goed hoe ik destijds in Etterbeek naar Brussel noord moest via een stomme trein die een megaomweg nam en amper een of twee keer per uur reed...een metro zal te veel kosten waarschijnlijk..nochtans..op metrolijnen lopen geen vijf conducteurs per trein rond..Maar ja, dat zou op termijn meer banen kosten dan opleveren zou de politiek zeggen..Over dat laatste valt natuurlijk te discusseren, maar liefst niet hier...geen politiek hier. Danku Steve, Danku Dirk.

10:02 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

Steve's Rode boekje Was wel up-to-date hoor, het heette 'gratis' en er werd ing esproken over het kartel CD&V en N-Va ;-)

Gepost door: Arjan | 10-03-04

Metro travels Met de metro kun je vanuit Brussel-Centraal via lijn 1B (richting Hermann-Debroux) tot aan de VUB geraken (stations Hankar of Delta). Moet je wel nog een wandelingetje over het Oefenplein voor over hebben.

Maar een interregio-verbinding op die lijn zou geen slecht idee zijn ipv een boemelke. Een trein Halle - Delta (metro) - Merode (metro) - Haren (overstap lijn Zaventem) - Vilvoorde - Mechelen. Of hopen dat met het GEN er om de 15 minuten een trein gaat boemelen.

Gepost door: Arjan | 10-03-04

De commentaren zijn gesloten.