24-03-04

Terror

Wat een droeve tijden als ze al de pendelaars gaan terroriseren..Ik heb t dan voor de verandering niet over onze NMBS, maar over da voorval in Spanje..Tzal je maar overkomen..en ik pendel al zo graag...In Brussel zit de schrik er precies ook een beetje in, want er lopen merkbaar meer patrouilles met Mechelse bijtwoefkes rond. Gisteren nam ik naar goede (nieuwe) gewoonte de trein van 16u44. Ja, het wrak van half vijf heb ik ingeruild voor de dubbeldekker van '44 (de minuten, niet het jaar) en mijn pendelervaring en vooral humeur is er merkbaar op verbeterd. Op de borden stond echter al de trein van 55 aangekondigd (de vuilkar naar Amsterdam, die helaas al een eeuwigheid niet meer stopt in antwerpen zelf) en toen ik op de monitors keek stond er 50 minuten vertraging. Persoonlijk ongeval? Aanslag? Nu, vaste gebruikers van de dubbeldektreinen weten wel beter: de zoveelste technische panne..Ik weet niet waar ze die treinen gekocht hebben, maar aan het tempo dat die "technische panne's" hebben hoop ik dat ze het garantiebewijsje niet hebben weggesmeten. Misschien kunnen ze nog ingeruild worden :-) Die vijftig minuten werden er op de monitor dan ineens twintig en na twintig minuten te wachten werd dan maar omgeroepen dat de hele zwik was afgeschaft. Och ja, ondertussen was die 17u03 aangekomen en na een pijnlijke twintig minuten rechtstaan (mn rug is een ramp tegenwoordig) tot Mechelen, kon ik me neervleien in een zee van ruimte met mn krantje. T leven van een pendelaar heeft zn ups en downs zullen we maar zeggen...Ik begin zowaar positief te denken..zal de lente zijn. Danku Dokter Vogel.

09:57 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Treinfestijn :-) Ha, dus gij zat gisteren op dezelfde trein als ikke. Overigens was de 17u03 en vijftal minuten te laat. En ik kon me vanaf Vilvoorde al neervleien (en vanaf Mechelen waren er zelfs nog zetels open) ;-)

De nieuwe dubbeldekkers zijn inderdaad gevoelig voor technische problemen. Het gebeurt regelmatig dat die alarmen in de trein afgaan (één keer zelfs heel de reis van Antwerpen naar Brussel met die alarmsirene gereden). Kinderziektes zeker :-)

Wat is wel eens zou willen weten is of een afgeschafte trein in de statistieken terecht komt van trein in vertraging? Of is dit overmacht en telt zo'n treinvertraging niet mee als de trein uiteindelijk niet uitrijdt? Want een afgeschafte trein is toch evenzeer een trein die mensen ergens te laat doet aankomen.

En of een afgeschafte trein niet door een reservestel kan vervangen worden. Hoe klein ook? Want als die trein niet rijdt om 17u44 uit Brussel-Noord, rijdt de retour vanuit Antwerpen ook niet. En als ze tegen dan hem niet aan praat hebben gekregen reed de 18u44 dan ook niet?

Overigens heb ik pas recent ontdekt dat die nieuwe dubbeldekkers om 19u44 al niet meer uitrijden vanuit Brussel-Noord (om ze bedrijfsklaar te maken voor de dag erna?).

En om positief te bliven: de 8u20 uit Antwerpen-Centraal van 23/03 vertrok om 8u23 en kwam in Brussel-Noord aan om 8u56. Traject afgelegd in 33 minuten (met tussenstop in Vilvoorde). Ik moest zelf 2x kijken op de stationsklok om het te geloven ;-)

Gepost door: Arjan | 24-03-04

De commentaren zijn gesloten.