06-04-04

No respect

Vind ik toch..Mijn vriendin waarschuwde me al deze morgen dat ze op teletekst had gelezen dat er vertragingen waren naar aanleiding van solidariteitsacties voor die jongen van 29 die door een ambetanterik onder een trein is gegooid. Ik geloofde echter niet dat ik er veel last van zou ondervinden maar aangekomen in Antwerpen-centraal was ik die illusie snel kwijt. Och ja...ik heb me er niet echt druk in gemaakt..een kwartiertje later had ik wel een trein en die heeft rustig zijn reis naar Brussel gemaakt (btw. weet iemand wanneer die beloofde dubbeldekkers nu rijden? Ik heb de trein van halver in brussel al genomen en nu die van 51 in antwerpen maar dat was nog steeds dat oud wrak..ze hebben waarschijnlijk dom als altijd de trein van drie na in Brussel vervangen, terwijl die al heel goed was), zodat ik maar een half uur te laat op kantoor was. Geen ramp, want de bazen houden daar gelukkig rekening mee. Ik snap wel dat de spoorweg iets wil doen na dat voorval, maar is dit echt de manier??? Wat hopen ze hier nou in 's hemelsnaam mee te bereiken? Noog meer personeel? Gewapende treinbegeleiders? Gevarengeld? Bewaking door het leger? Nog meer gefrustreerde reizigers? Die jongen die onder de trein is terechtgekomen werkte trouwens voor B-security..en sorry, maar voor een veilige job ga je niet bij een bewakingsdienst werken he? What next? Para's die klagen omdat ze beschoten worden? Brandweermannen die betogen omdat ze brandwonden hebben opgelopen? Er is een reden dat die bewakingsjongens gewapend zijn, al is het vaak maar met een zaklamp van halve meter en drie kilo (bekend trukje van the trade). Ga naar die mens zijn begrafenis ofzo, of start een rouwregister of whatever, maar laat de treinreizigers met rust. Hoeveel mensen komen vandaag te laat op kantoor??? Verzekeringsmakelaars die vandaag misschien een premie gaan uitbetalen aan iemand die er al lang op zit te wachten? Advocaten die hun beklaagde moeten vrijpleiten? Verpleegsters die zieken moeten verzorgen? Ambtenaren die de burger moeten dienen (ok, dat laatste is op zich al een blog waard, maar mn punt is duidelijk). Is het niet voldoende dat de meeste reizigers bij het horen van het nieuws heel verontwaardigd waren en voortaan twee keer zullen nadenken eer ze agressief worden (nu ja, sommige toch, echt wel, even toch) Die staking was goedkoop en misplaatst om meer dan één reden en het ruikt weer naar politiek of mogelijk paasvakantie..Hoe dan ook, die veiligheidsagent brengen ze er niet mee terug. Danku vakbond.

09:37 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (10) |  Facebook |

Commentaren

de vakbond inderdaad een onnodige actie

Gepost door: joe | 06-04-04

Nieuwe dubbeltreinen Die rijden intussen al twee weken op het traject Antwerpen-Charleroi Zuid, namelijk de IC's van 7u20 en 8u20 (vertrek Antwerpen-Centraal) die voorheen 'Deense neuzen' waren zijn nu nieuwe dubbeldekkers. En in de avondspits zijn de 17u03 en 18u03 (vanuit brussel-Noord) ook dubbeldekkers.

Gepost door: Arjan | 06-04-04

treinpijn euch, mijn beste betrap ik u daar op een paar ongenuanceerde uitspraken? ;-))))
aangezien je dit om 9u37 postte ben je idd niet veel te laat gekomen, ik ook niet, ik prikte in na 9u15 dus in bloktijd...
maar goed de avondspits verliep heel vlot en zitplaats wegens vakantie! ;-)))
cms

Gepost door: cms | 06-04-04

respect? wat vind je nu belangrijker? iemand die vermoord wordt omdat hij zijn werk doet of dat je te laat op je werk komt? waar is de logica nog heden ten dage.... laten we allemaal (de 40.000 man) op het einde van de week naar de collega zijn begrafenis gaan en der rijden ne ganse dag geen treinen, als het u uitkomt tenminste?

Gepost door: moi | 06-04-04

verkeerd Beste moi,
Door het stilleggen van de treinen wordt de vermoorde agent niet teruggebracht. Wel geef je x aantal tot vandaag brave reizigers een goede reden om zelf agressief te worden.
Wat verwachten jullie concreet te bereiken met het stilleggen van het treinverkeer ?

Gepost door: bart | 06-04-04

re idd. je bereikt niks een staking (die gedeeltelijk was en kort van tijd) maar welk ander middel hebben wij? zeg het me maar eens.
laten we het houden op een eerbetoon aan een collega, wat is daar mis mee? met wat geluk schiet er hogerhand iemand wakker die er een beetje tijd wil insteken zodat er eens hardhandig opgetreden kan worden tegen de minderheid nog altijd die met ons leven speelt... het zal de meerderheid van de reizigers ook ten goede komen!
(btw ik ben gene staker om te staken, ik ben de eerste om toe te geven dat er de laatste jaren een beetje te veel van datte is geweest, maar daar heeft het personeel geen schuld aan, die waren een voor een politiek getint, maar dat is een andere discussie, het zou immers gisteren de eerste keer geweest zijn dat ik gestaakt zou hebben op de 7 jaar dat ik op het spoor rondloop)

Gepost door: Moi | 07-04-04

Punt Het punt is gewoon dat de reizigers weeral hinder ondervinden en dat geen enkele politieker daar nog wakker van ligt. Zelfs Vandelanotte of Anciaux niet. Als je dat echt wil bereiken dan moet je het net de hele week plat leggen en dan nog zal je zien dat (zeker zo vlak voor de verkiezingen) er veel beloofd wordt en weinig gegeven...Ik vertel hier niks nieuw he. Echte veranderingen komen er pas als er een man aan het hoofd staat die niet aan handen en voeten gebonden is door vakbonden langs de ene kant en de regering langs de andere kant. De NMBS wil meer personeel dat dan nog is handboeien kan gebruiken en pv's schrijven..Had dat een dronken agressor kunnen tegenhouden? Ik denk het niet. Er werkt 40 000 man bij de NMBS en ik weet uit heeeeeeeeeel goede bron dat zoals bij elk staatsbedrijf er een hele boel met hun vingers zitten te draaien of met vier de job doen van één man..Dat ze al is beginnen met hun resources goed te verdelen...Stakingen komen enkel vakbondsleiders ten goede, want die bewijzen dan dat ze 'iets doen'. Ik wacht nog altijd op een uitspraak van Vinck in deze zaak..

Gepost door: Chakri | 07-04-04

Eerbetoon Oh, btw..en ik heb niks tegen een eerbetoon aan een overleden collega, ik vind dat zelfs heel schoon, maar er zijn duizend en een betere manieren om dat te doen..nu stond er in de stations gewoon 'vakbondsactie' en wist de helft van de reizigers misschien al niet meer over wat het ging...Druk die mens zijn foto op de treinkaartjes of hang een spandoek op ofzo...veel meer waard.

Gepost door: Chakri | 07-04-04

staken je kan toch niet elke keer staken als een personeelslid sterft, ook al gebeurt dat tijdens het werk?

moeten alle colruyt-winkels zaterdag dicht als er morgen een bediende van de roltrap dondert? neen.

Gepost door: joe | 07-04-04

Ela ela ela Wat was dat daar van die ambtenaren? ;-)
Ben gisteren in plaats van 35 minuten net iets meer dan 2 uur onderweg geweest. Eerst naar een ander station gebracht dan de bedoeling was en van daar de metro moeten nemen :-/
Al een geluk dat ik net op tijd was om ons stukje Vlaamse ambtenarij van de ondergang te redden ;-)

Gepost door: Mr. Y | 07-04-04

De commentaren zijn gesloten.