30-06-04

Eerst nog een klein stukje te voet

De pesterijen van de NMBS blijven me verbazen. Als ze met die creativiteit iets nuttig zouden doen hadden we al lang monorails met supersnelle treinen die op zonneenergie werken..of toch op zijn minst treinen die op tijd rijden. Toen ik deze morgen ruimschoots op tijd en zoals gewoonlijk nietsvermoedend de centrale hal van Antwerpen centraal binnenstapte, merkte ik al gauw dat er iets niet klopte: mn trein stond er niet. Dit was nieuw. Op het elektronische urenbord moest ik dan maar lezen dat de trein "vanuit Berchem vertrekt"..Euh ja..da doet ie elke dag, maar kon ie nou effe niet stoppen in centraal??? Afijn, iedereen op zoek naar een trein die in Berchem passeert in de hoop dat hij er nog zou staan..En ja, gelukkig maar, hij stond nog braafkes te wachten...niks geen vertraging eigenlijk dus..Afijn, ik hoop dat ze er geen gewoonte van gaan maken..En dan maar weer uitpakken met cijfermateriaal dat de reiziger-tevredenheid nogmaals gestegen is over de hele lijn..Aan mij hebben ze niks gevraagd hoor...Danku Ipsos.

09:46 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

29-06-04

Arbeid Adelt?

Er is weer veel te doen over de veertig-uren werkweek naar aanleiding van dat gedoe met euh..was t Siemens? Iets Duits in elk geval. Die zijn er goe in hun eigen inpopulair te maken. Toen ik gisteren effe het tegenovergestelde probeerde werd ik in elk geval flink afgestraft. Ik wou namelijk een beetje vroeger thuis zijn..Tsk tsk..foei. Ik ga dus een kwartiertje vroeger naar het station om de trein van 16.30 te nemen. Ik had me voorgenomen dat niet meer te doen, maar onlangs was dat een dubbeldekker (al was het met al die vertragingen nogal onduidelijk) en ik dacht dat ze misschien eindelijk hun belofte waren nagekomen en wat meer trein hadden ingeschakeld. Anyway..moest er gisteren kennelijk een of andere diensttrein in de andere richting eerst over mn spoor passeren, met als gevolg (of als excuus) dat de trein bijna tien minute te laat was. Maar wat echt wraakroepend is, is daje als enige trein naar Antwerpen tussen 4 na en kwart voor, een wrak met vier rijstellen krijgt, waarvan 1 voor eerste klas en twee voor een of andere school uit essen...Afijn, ik was toch nog mooi vijf minuten vroeger thuis dan anders..joepie..not. Danku VBO.

09:29 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

24-06-04

Aanwezig

Altijd lachen met de intercomboodschappen op de trein...gisteravond riep de treinbegeleidster om dat het eerste klas rijtuig wegens onvoorziene omstandigheden "afwezig" was. Zal weer een griepje in het land zijn ofzo zeker? Een of ander virus...Hij was misschien gaan brossen? In het Frans klonk het al iets geloofwaardiger: "onbekende omstandigheden". Spannend.Het kan toeval geweest zijn en het was natuurlijk woensdag, maar ik had wel de indruk dat er meer plaats op de trein was...maar laat ons die discussie vooral niet weer oprakelen, we weten allemaal dat de eerste-klas reizigers enorm veel geld in het laadje brengen. Geld dat allemaal naar de tweedeklas reizigers stroomt zodat die toch nog enigszins comfortabel kunnen rijden. Wij tweedeklasreizigers hekelen de arrogantie van de eersteklasreizigers die treinen helemaal voor zich alleen willen en van ons tweedklastreinen willen afscheiden..Zij verwijten ons dat we luie profiteurs zijn, die niet willen betalen voor extra comfort en hen leegzuigen...hmm nooit geweten dat pendelen zo communautair was..Danku Yves Leterme.

10:40 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

22-06-04

Echternach

Nee ik ben niet naar Echternach geweest, maar mn treinleed van gisteren had iets weg van de bekende processie aldaar...Ik kom zoals steeds keurig op tijd in Brussel-noord aangewandeld gisteravond om begroet te worden door een monitor vol rode getalletjes..oh jee..alweer vertragingen. De trein van 16u30 had een kwartiertje vertraging en aangezien dat tegenwoordig ook een dubbeldekker is, heb ik die maar genomen want je weet maar nooit hoe lang je anders moet wachten. De laatste twee rijtuigen waren weeral kapot en dus kon de grote hoop weer rechtstaan tot Mechelen. In Berchem wist de treinbegeleider ons dan doodleuk te vertellen dat, gezien we nogal wa vertraging hadden, de trein werd beperkt tot Berchem (in plaats van door te rijden tot Essen)...Ooit met 1200 man uit een trein gestapt op een perron waar er een paar honderd klaar staan om de trein te nemen? Fun gegarandeerd..Afijn, ik was, ondanks het feit dat ik dus op tijd mn trein had genomen, weer een flink stuk later thuis..Danku Sint Willibrord.

15:08 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

17-06-04

Huis Clos

Gisteren alweer een puike literaire ervaring gehad met ons geliefkoosd vervoermiddel. Ik was keurig op tijd voor de 16u44 dubbeldekker naar Antwerpen die overigens keurig op tijd landde. Na de Trein der traagheid eergisteren, waren we gisteren toe aan een potje Huis Clos. De deuren van de doemkar bleven potdicht..meer dan vijf minuten hebben we daar in alle rust en kalmte staan genieten van de gesloten trein...Toen de deuren eindelijk open gingen, gingen ze natuurlijk niet meer dicht..ah ja. Na nog eens ruim tien minuten vertrok de trein dan eindelijk..best spannend: zouden we er in Antwerpen wel uit geraken..Puur existentialisme..Danku Sartre.

14:12 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

16-06-04

Opzij opzij opzij!!

Goed nieuws voor de mensen die nog met de wagen naar Antwerpen willen: de werken aan de ring zijn nog een paar dagen uitgesteld tot volgende week dinsdag. Een of andere aannemer heeft een paar kabels doorgeknipt waarvan hij dacht dat ze onbelangrijk waren. Kan gebeuren, heb onlangs ook nog een leuke tegemoetkoming van Belgacom gekregen omdat ze me vier dagen zonder telefoon hadden gezet (toch een voordeel van in de buurt van de leiewerken te wonen). Ik had wel eerst moeten dreigen met Test-aankoop, maar heb uiteindelijk toch een maand gratis telefoon gekregen. Nu de mensen die met de auto naar Antwerpen komen, kunnen vanaf volgende week dinsdag best een paar jaar verlof nemen...het wordt weer dringen, tuten en huilen. Op de trein heb je tegenwoordig ook van die files: gisteravond riep de begeleider om dat de treinrit 'trager dan normaal verliep' omdat er een trein voor ons reed...Tja dat heb je op sporen he..en claxoneren helpt dan niet veel..huilen trouwens ook niet, trust me..ik heb t al vaak genoeg overwogen. Danku Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel.

09:46 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

03-06-04

Kommunikasie

Wanneer de mailserver uitvalt bij Belgacom kijk je effe op de site en daar staan de 'open' technische problemen meestal wel ergens opgelijst. Menig bedrijf heeft ook een intranetsite met daarop hot topics zoals virussen, onderbrekingen van de server wegens onderhoud etc...Maar wat als de treinen weer eens vies doen??? Vanmiddag vroeg iemand zich af of ze nog wel thuis zou geraken aangezien ze op de radio gehoord had dat er een zware botsing met treinen was in Lier en dat de voetgangerstunnel dreigde in te storten..Ok, leve het internet denk je dan, dus effe surfen naar VRTnieuws.net...noppes...GVA.be: een bericht dat er een botsing was, maar ook geen nieuws of er nog gevolgen zijn...VTM teletekst: succes! hier staat dat het treinverkeer terug normaal verloopt..Probleem opgelost. Maarrre...iemand die toch een beetje logisch nadenkt die surft natuurlijk ook naar NMBS.be...om daar helaas niet meer terug te vinden dan een elektronisch treinboekje..pfff..triestig. Met al dat volk dat er bij de NMBS werkt zou je toch denken dat er iemand is die wat actuele reizigersinfo online kan zetten? Maar ja, ik heb waarschijnlijk weer teveel Star Trek gekeken vroeger..Danku VTM-text.

14:02 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

02-06-04

Eerste straat links en dan nog is vragen

Het is meer pendelpijn dan treinpijn, maar het moet toch is van mijn lever...Elke morgen als ik op de tram/bus sta te wachten op de gloednieuwe binnenbaan, werp ik een getormenteerde blik op het De Lijn plannetje dat daar ophangt...'t is een nieuw en ik denk dat het is gemaakt door de kleine van een of andere buschauffeur die tegen zn zin met de taak werd opgezadeld...Nu ben ik sowiso al geen held als het op plannekes aankomt; maar dit slaat alles..Rode banen duiden bijvoorbeeld een buslijn aan als ik me niet vergis..als dat zo is dan zijn er in antwerpen maar twee of drie straten waar een bus rijdt..Daarnaast geven cijfertjes aan om welke bus/tram het gaat..ok, maar hoe rijden die bussen dan? Er zijn ook grijze banen op de kaart aangeduid, maar wat de betekenis daarvan is staat niet in de legende. Ook die mislukte gele champignon die de Antwerpse pre-metro stations (allee, den onder de grond tram) aanduidt staat in de legende niet verklaard...je zal als toerist maar proberen er aan uit te kunnen..Straks gaan de mensen nog denken dat ze in Antwerpen alles doen om het de "niet-inwoners" moeilijk te maken :-) Nee, het is echt schandalig...ok, t plannetje van Brussel waarbij elke lijn met een andere kleur op één kaart is aangeduid is zo mogelijk nog tien keer erger...Pff...als ik moet weten welke bus ik moet hebben vraag ik t wel aan mn vriendin..die heeft lang genoeg in Antwerpen gewoond om alles van buiten te kennen...de nieuwe bewoners zullen helaas moeten wachten tot ze bij de Lijn eindelijk nog eens kaarten maken waarop de route van de bus/tram staat uitgetekend..En dan liefst op een stadsplan waar ook de straten op vermeld staan...Dan kan het zelfs in het zwart-wit! En hang dat dan op aan de haltes...of zet t online...Das nu toch zooo moeilijk niet???? Danku Lijn.

09:15 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (7) |  Facebook |