16-09-04

Zet je dan (als je kan)

Bij de NMBS hebben ze weer een creatieve oplossing gevonden voor al de mensen die klagen over overvolle treinen tijdens de spits. Onder t motto 'geef de schuld maar aan de reiziger', hebben ze weer veel geld gestoken in een campagne onder de welluidende (en ietwat plat) klinkende titel 'Zet je'. Filosofie achter deze kaakslag in t gezicht van de pendelaars, is dat je tijdens de spits gerust een trein kan nemen die een paar minuten vroeger of later komt, want dan heb je meestal wel zitplaats en moet je niet als vee opeengestapeld in de gang rechtstaan (hun woorden, niet die van mij deze keer). Ja ok..als de vorige trein tenminste geen uur daarvoor komt..of als die hetzelfde comfort biedt...Neem 's avonds eens de trein naar antwerpen vanuit brussel tussen vier en vijf en je snapt wel wat ik bedoel. Sinds een week of zo is het onmogelijk om nog zitplek te vinden op de 16u44 dubbeldekker..iets wat tot voor kort wel altijd ging, ook voor de grote vakantie. Ok, dan neem ik dus de trein van 16u30 en daar is ineens wel veel plek op..ook voor je benen want tis nog een oudje eigenlijk..in de zomer echter niet interessant want die wordt stikheet..wanneer ze die eindelijk gaan vervangen...Afijn..ik wil maar zeggen: ik heb die trein maanden genomen, tot hij vol zat..en nu zit die dubbeldekker altijd vol..Het probleem lost zich dus niet op maar verschuift constant..allemaal de schuld van ons reizigers dus he..das de nieuwe taktiek van de NMBS..'why don't YOU make things better for a change'...of 'Wat je zelf doet, doe je beter'...Maar nee, het werd 'zet je'...hmm...Hoeveel zou dat kosten? Hoeveel extra treinen zou je er voor kunnen kopen? "Sorry dat iik te laat ben baas, maar ik moest een trein later nemen van de NMBS"...

13:23 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (7) |  Facebook |

Commentaren

treinen tussen vier en vijf mensen die écht werken gaan meestal niet naar huis tussen vier en vijf uur, maar tussen vijf en zeven.

als je net als de ambtenaren of bankbedienden als ratten uit hun holen komen gekropen om 16 uur stipt en iedereen dezelfde treinen wil nemen heb je die miserie natuurlijk.

gewoon wat langer werken dus, en een hele wagon voor uw beentjes

Gepost door: criticalist | 17-09-04

betreft de opmerking van criticalist zelden zo'n bekrompen commentaar gelezen. In tegenstelling tot bankbedienden en ambtenaren werkt meneer dus wel écht. Zielig. Als ik 's morgens om 6h44 de trein in Berchem neem (waar zit/ligt gij op dat moment ?), dan zal ik om 16h44 wel terug mogen vertrekken zeker ? En ik ben geen ambtenaar, en ook geen bankbediende.

Gepost door: Mark | 22-09-04

eigen schuld ik ben conducteur in nederland, bij u roepen ze daar treinbegeleider tegen, en ik kan u zeggen: het is altijd de schuld van de reiziger, wij van de trein immers, wij komen maar met op zijn hoogst twee mensen in de trein.... terwijl u met zijn allen..........

Gepost door: han | 25-09-04

update????!!! awel, wanneer doet ge nog es nen update he? twordt tijd, al meer dan twee weken nikske gezien ...

Gepost door: Spoorvreter | 04-10-04

Werkuren ik denk dat we die wel zelf mogen bepalen, nietwaar? Alles hangt af van het beginuur én hoeveel procent je werkt!! Alsof je beter werkt door op je bureau of ergens anders tot na de vijven te blijven hangen, pff!

Gepost door: lena | 08-10-04

Stil gevallen ? Inspiratie op ?

Gepost door: Nicole | 12-10-04

Nieuw forum voor gebruikers van het openbaar vervoer Wie zijn ei kwijt wil over alles wat met openbaar vervoer te maken heeft, kan voortaan terecht op het spikslinternieuwe internetforum van de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers. Dit forum is te vinden op www.bttb.be/forum.

Gepost door: Nico Callens | 18-03-08

De commentaren zijn gesloten.