18-11-04

Herfstig

Het is zowat herfst en dan hebben ze bij de spoortwegen weer een schitterend excuus om te laat te komen: vallen de bladeren. Of eigenlijk gevallen bladeren om precies te zijn..en wel bladeren die zo vernuftig zijn dat ze op de sporen vallen, daar, ondanks alle wind en een aanstormende trein, op blijven liggen en tot een soort slijmerige pulp geperst worden die maakt dat de treinen minder grip hebben op de sporen. Klinkt logisch he..Dat zou ook verklaren waarom de treinen als t regent (zoals vandaag) wel min of meer op tijd rijden...dan wordt die pulp wat weggespoeld..Mja...zou wel kunnen kloppen want sinds kort hebben we hier op kantoor een nieuwe prikklok waardoor ik mn uren beter in de gaten kan houden en effectief: de herfstdagen waarop het al een tijdje ni meer regende ben ik gemiddeld tien minuten later dan de dagen waarop het heeft geregend..Behalve als het nog regent op het moment dat de treinen rijden, dan is t maar vijf minuten...Pfff....nu los daarvan is het me toch al opgevallen dat de kans dat je een blad tegenkomt op de sporen op de lijn Antwerpen-Brussel (buiten die honderd meter net buiten Mechelen, maar dan nog) kleiner is dan de kans dat het de komende dagen 30 graden wordt en er pinguins uit de lucht vallen...maar soit, zolang ze bij de NMBS maar een factor hebben om hun vertragingen aan toe te schrijven, niwaar...

08:47 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Commentaren

voorlopig heb ik daar nog geen last van gehad dude!
jij spoort echt wel op de verkeerde lijnen! ;-)

Gepost door: cms | 18-11-04

tja Ik weet het, tis een complot..maar da van die blaren komt nochtans uit de krant..en als t in de krant staat....is t meestal door nen andere peewee dan ik verzonnen :-)

Gepost door: Chakri | 19-11-04

glad spoor Bij ons in NL ook, maar er is een soort van gel ontwikkeld met zandkorreltjes erin, dat werkt echt goed. Dit jaar wordt het op grote schaal toegepast in NL en we hebben nu veel minder last van doorglijden en na eenmaal te hebben stilgestaan, doorslippen van de wielen. Ook hebben bijna alle treinen nu een antislipbeveiliging.

Gepost door: Han | 22-11-04

De commentaren zijn gesloten.