09-05-05

Straaik

Nu iedereen eindelijk uitgeluld is over mn vorig berichtje (en ik kom er niet op terug, tot ik de resultaten van de klacht krijg), kan ik eindelijk teruig over naar de orde van de dag. Treinpijn genoeg gekend de laatste weken, maar ik verhuis binnenkort naar een treinvriendelijker locatie, al wens ik de reizigers vanuit Antwerpen (en ja, ook de anderen die last van slechte treinverbindingen enzo hebben) veel sterkte toe. Deze morgen was het weer prijs: ik was ruim tien minuten te vroeg in centraal om daar vast te stellen dat de 7u40 naar Brussel 'tot de grote spijt van de NMBS' was afgeschaft. Tof..enig alternatief dat je dan hebt is veertig minuten wachten of t wrak naar Jambes vanuit Essen nemen. Die trein was keurig op tijd, maar zat natuurlijk goed vol en met alle pendelaars die er in Berchem en de twee mechelse stations bij moesten, zaten we in brussel al gauw aan een fikse vertraging zodat ik dik een half uur later dan normaal op kantoor was...en dat op een zonnige maandag morgen..In Brussel kregen we dan eindelijk te horen dat de aanleiding een of andere spontane (het was goed weer he) staking in Luik was..tof..onlangs was het nog Nijvel dat alles in de war stuurde...Een BHV-complot? Zeer aan de goesting? Terecht misnoegen bij het personeel? Wie zal het zeggen...

12:14 Gepost door Chakri | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

Commentaren

De trein De trein der taagheid blijft een boeiend item.

Gepost door: Ofanders | 09-05-05

staking vrijdag, haha

Gepost door: ik | 09-05-05

Neem toch de auto U zal elke dag stipt op uw werk zijn en u kan in de file ook rustig de krant lezen.

Gepost door: Berre | 11-05-05

Een auto kost veel meer per jaar dan de trein! Jawel hoor, in de trein heb je dan wel eens pech, maar een vertraging, een paar keer in de maand. Maar ELKE dag in de file, neen dank u. Betalen voor de naft die je verspeeld om stil te staan in de file. Altijd opletten, je kan nooit rustig indommelen en uitslapen.

Tel maar eens uit wat een treinabo kost. Tel maar eens auto wat je auto kost aan taksen, verzekeringen en naft! Daar kan je al veel voor met de trein naar't werk.

Gepost door: Davy | 26-05-05

Onze tbg's zijn supertof: respect voor hen Beste Chakri

Als trouwe pendelaar, heb ik je blog met grote aandacht gelezen.

Ik kan niet meespreken over de treinverbinding Antwerpen-Brussel, en ik kan je enkel mijn bevindingen doorgeven van de treinverbinding die ik dagelijks neem. Ik neem 's morgens de trein Mol-Berchem (Antwerpen) en 's avonds in de omgekeerde richting.

Allereerst, om positief te starten: ik ben ontzettend tevreden over onze treinbegeleiders. Ik heb ontzettend veel respect voor die mensen, die in moeilijke omstandigheden steeds kalm en vriendelijk blijven. Zij kunnen het ook niet helpen als de trein vertraging heeft of als naar hen toe niet goed gecommuniceerd wordt door de NMBS-directie. Die mensen doen ook maar hun job en ze trachtten dit naar behoren te doen. Je ziet ook dat ze echt meeleven met ons, pendelaars, als we weer eens een monstervertraging hebben door slecht trein-materiaal, enz..
De treinbegeleiders zijn ook steeds vriendelijk tegen mij. Als je hen met respect behandelt en vriendelijk bent, krijg je vriendelijkheid terug.

Het is zo dat het soms absurd lijkt dat treinen overvol zitten en 1ste klasse bijna leeg is, en je daar toch niet mag gaan zitten.
Ze zouden de 1ste klasse wagons moeten afschaffen en allemaal 2de klasse wagons aanbieden, een optie die al vaker geopperd werd door medereizigers. Maar je kunt de treinbegeleider daar niet over aanspreken, want de NMBS-directie beslist hierover.
Als er geen plaats meer is in 2de klasse, mogen wij steevast van de treinbegeleiders in 1ste klas zitten.
Als je toch in 1ste klasse gaat zitten, terwijl je betaald hebt voor 2de klasse, en er nog voldoende plaats is in 2de klasse, begrijp ik de treinbegeleider wel. Stel je eens voor dat zij/hij doet alsof zij/hij dat niet gezien heeft en er stapt plots een NMBS-inspecteur op die mee komt controleren. Dan krijgt de treinbegeleider serieus naar haar/zijn voeten.
En waarom zou je, als je je niet goed voelt, in 1ste klasse willen gaan zitten?
Ik persoonlijk zit veel liever in de 2de klasse-wagons, want daar ontmoet je mensen, je hoort mensen babbelen.

De treinen in de Kempen zijn oude treinen en wij rijden nog met dieselmotoren. Sinds de brand in het station te Herentals hebben we al veel spoorellende gekend. En nee, wij jammerden niet op de treinbegeleider, maar diegene in wie we ontgoocheld zijn is de NMBS-directie omdat ze blijkbaar maar niet wil investeren in onze regio.
Wat ook frustrerend is: de mensen vanaf Herentals, Nijlen,.. Turnhout krijgen een sorrypas. De mensen uit Mol, Geel, Olen die tot Herentals sporen, krijgen ook een sorrypas. Maar de mensen uit Mol, Geel en Olen die tot in Antwerpen krijgen geen sorrypas. Ik weet wel dat de mensen in Nijlen,.. heel veel geleden door de brand, en ik gun hen de sorrypas van harte, maar wij, pendelaars uit Mol, Geel en Olen hebben evenzeer geleden. En om naar Antwerpen te sporen, moeten we via Herentals, dus waar zit dan de logica ons geen sorrypas te gunnen?

Over het algemeen ben ik tevreden over de trein als transportmiddel. Je hoeft je niet te concentreren op weg naar je werk, je kan slapen, eten,... Het is goedkoper als met de wagen naar Antwerpen rijden en we hebben supertoffe treinbegeleiders. We hebben 's avonds soms tbg's die al grappend in de trein omroepen en dan ligt de hele trein plat van het lachen 's avonds.

Tenslotte: ik kan de frustratie begrijpen van pendelaars als hun trein net voor hun neus vertrekt, als alles misloopt door miscommunicatie, enz.. maar ik zou niet gaan schelden en persoonlijke beledigingen uiten. Denk 2 maal na voor je iets neerpent, zodat je geen mensen kwetst. Daar bereik je niets mee. Som alleen de feiten op die je storen (heel objectief).

Ik hoop enkel maar dat de NMBS-directie toch beslist om te investeren in de Kempen en wij toch iets betere treinen krijgen. Dan zouden we al ontzettend blij zijn.

Mvg en nog veel succes met je blog

Gepost door: sw | 21-10-09

De commentaren zijn gesloten.